سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنهان کننده دانش، به درستی دانشش بی اعتماد است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

 آموزش رانندگی کلیک کنید


آموزش رانندگی تصویری کلیک کنید

 

 

آموزش رانندگی مخصوص بانوان کلیک کنید


آموزش حرکت با دنده عقب کلیک کنید


آزمون شهری کلیک کنید


آموزش پارک دوبل کلیک کنید


بهترین حالت گرفتن فرمان کلیک کنید


آموزش پارک کنار جدول کلیک کنید


فیلم آموزش مهارت های رانندگی کلیک کنید


آموزش پارک دوبل کلیک کنید


آموزش دور زدن دو فرمانه و یک فرمانه کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 14 , ساعت 4:21 عصر

نمونه سوالات راهنمایی رانندگی,
نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی,
تست نمونه سوالات رانندگی,
نمونه سوالات گواهینامه رانندگی,
نمونه سوالات فنی رانندگی,

 

 

نیم کلاچ یعنی چی؟

یعنی وقتی ماشین تو دنده ست( دنده 1) و می خوایم از حالت سکون حرکت کنیم، کلاچ رو هم تا ته گرفتیم.خب؟ حالا آروم پا رو از روی کلاچ بر میداریم و ترمز رو هم رها می کنیم تا جایی که احساس کنیم ماشین داره حرکت می کنه.بعد می تونیم یه کم گاز چاشنی کار کنیم و همین که ماشین راه افتاد کلاچ رو اروم رها کنیم. کل این فرایند تنها 2 -3 ثانیه زمان می بره.پس سرعت عمل در نیم کلاچ مهمه.

 بقیه در ادمه مطلب ...

 

 

انواع نیم کلاچ:

 1.حالت سکون و سطح صاف :

در حالت سکون و در سطح صاف، وقتی کلاچ رو تا ته می گیریم و می زنیم دنده 1، اگر پا روی ترمز باشه، میشه ترمز رو رها کرد و اگر ترمز دستی بالا باشه، میشه اون رو خوابوند.چون ماشین به عقب یا جلو حرکت نمی کنه، پس میشه راحت ترمز رو رها کرد.آروم پا رو از روی کلاچ برمیداریم و همزمان با این کار یه کم گاز می دیم و وقتی ماشین راه افتاد آروم کلاچ رو رها می کنیم و گاز بیشتری به ماشین میدیم تا دنده 1 پُر بشه، و بعد می ریم سراغ عوض کردن دنده ها.

 

2.حالت سکون و سرازیری:

این راحت ترین حالت نیم کلاچه. اگر ماشین جلوتون باشه، مطمئناً نمیشه ترمز رو بلافاصله رها کرد. اما فرض کنیم جلوی شما خالیه.خب مثل حالت بالا عمل می کنیم. اما اگر مثلاً تو ترافیک بودیم و سرازیری هم بود، چکار کنیم؟ تو این حالت نیم کلاچ لازم نیست.دنده رو خلاص کنید و فقط پا روی ترمز باشه.با شروع حرکت ماشین ها، ترمز رو رها کنید تا به ماشین جلویی برسید.بعد که ایستاد دوباره ترمز کنید. پس کی نیم کلاچ لازمه؟ وقتی که ماشین جلویی فاصله ی زیادی از شما گرفته( مثل وقتایی که ترافیک یکدفعه حرکت زیادی میکنه و ماشین جلویی 6-7 تا ماشین میره جلوتر) و با رها کردن ترمز مدت زمان زیادی طول می کشه تا به ماشین جلویی برسید. بعلاوه وقتی تو سرازیری هستید، اگر ماشین خلاص باشه و سرعت زیادی بگیره، ترمز ها زیاد خوب عمل نمی کنند و خطرناکه.پس تنها در حالت حرکت مورچه ای ماشین جلویی، ماشین رو خلاص کنید و با ترمز حرکت کنید نه در موارد دیگر ومسیر طولانی

 

3.حالت سکون و سربالایی:

سخت ترین حالت نیم کلاچ و مهمترین حالت. در این جا فرض می کنیم تو یک سربالایی با شیب تند هستیم و توی ترافیک گیر کردیم



لیست کل یادداشت های این وبلاگ