سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، تو را به آنچه خدایت بدان فرمان داده راهنمایی می کند و زهد، راه ترا به سوی آن آسان می گرداند . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

 آموزش رانندگی کلیک کنید


آموزش رانندگی تصویری کلیک کنید

 

 

آموزش رانندگی مخصوص بانوان کلیک کنید


آموزش حرکت با دنده عقب کلیک کنید


آزمون شهری کلیک کنید


آموزش پارک دوبل کلیک کنید


بهترین حالت گرفتن فرمان کلیک کنید


آموزش پارک کنار جدول کلیک کنید


فیلم آموزش مهارت های رانندگی کلیک کنید


آموزش پارک دوبل کلیک کنید


آموزش دور زدن دو فرمانه و یک فرمانه کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 14 , ساعت 4:38 عصر

هزینه آموزش رانندگی در سال 94,
هزینه دوره آموزش رانندگی در سال 94,
هزینه ی آموزش رانندگی سال 94,
هزینه آموزش رانندگی سال94,
هزینه کلاسهای رانندگی در سال 94,

 

 

اهمیت کنترل کامل کلاج ( حرکت لاک پشتی ) در پارک دوبل
برای انجام و اجرا درست و صحیح پارک دوبل حتما باید حرکت لاک پشتی را به صورت کامل آموخته باشیم و مهارت بسیار بالایی در جهت کردن دادن اتومبیل به صورت سانتی متری به وسیله کلاج را فرا گرفته باشیم. چرا که در غیر این صورت ممکن است با عدم تسلط کامل روی کلاج حرکت اتومبیل ما با سرعت و شتاب زیادی همراه شده و مانع از اجرای صحیح پارک دوبل شود و چه شود و چه بسا موجب تصادف گردد.

کسی که بتواند پارک دوبل را با کنترل روی کلاج به صورت صحیح اجرا کند می تواند درد راه بندان ها نیز با کنترل کامل کلاج به صورت ایست و حرکت های پی در پی اتومبیل خود را به راحتی به حرکت در بیاورد . یکی از دلایل انتخاب پارک دوبل در امتحانات رانندگی به همین جهت می باشد زیرا راننده ای که رد انجام پارک دوبل روی کلاج اتومبیل خود مسلط باشد در راه بندان های بسیار سنگین که راننده مجبور است چند قدم به چند قدم مرتب ایست و حرکت کند نیز از کلاج خوبی برخورد خواهد بود چون امتحان گرفتن در چنین راه بندان های شاید مقدور نباشد بنابراین پارک دوبل گرفتن راه بهتری برای امتحان کنترل کلاج به شمار می رود .

اهمیت تسلط داشتن کامل روی فرمان
راننده ای که از درک فرمان خوبی برخوردار نباشد چون مجبور است ضمن حرکت دادن اتومبیل رو به عقب نسبت به چرخاندن فرمان اقدام کند بنابراین نمی تواند جهت چرخش فرمان را تشخیص دهد و نمی تواند پارک دوبل را به صورت صحیح اجرا کند لذا می بایست بیشترین حد تسلط را روی فرمان و این یکی دیگر از علل انتخاب پارک دوبل به عنوان معیار امتحان رانندگی پایه دوم محسوب می شود.

درک کامل گاز و ترمز و هماهنگی آن با چشم و دست
در پارک دوبل باید راننده تسلط کاملی روی گاز و اتومبیل خود داشته باشد و ارتباط آن نیز با چشم راننده و فرمان که به عهده دست می باشد به بالاترین حد خود رسیده باشد چرا که در غیر این صورت نمی توان پارک دوبل را به راحتی انجام داد .

پس بنابراین پارک دوبل نه تنها یک تکنیک است بلکه اوج یک هماهنگی کامل بین کار چشم دست و پای راننده می باشد و از این طریق می توان به بودن چنین هماهنگی در اعضای بدن یک راننده پی برد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ