سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به نعمت پروردگارتان ـ عزّوجلّ ـ اعتراف کنید و از همه گناهانتان به سویش توبه نمایید که خداوند، بندگان سپاسگزارش را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

 آموزش رانندگی کلیک کنید


آموزش رانندگی تصویری کلیک کنید

 

 

آموزش رانندگی مخصوص بانوان کلیک کنید


آموزش حرکت با دنده عقب کلیک کنید


آزمون شهری کلیک کنید


آموزش پارک دوبل کلیک کنید


بهترین حالت گرفتن فرمان کلیک کنید


آموزش پارک کنار جدول کلیک کنید


فیلم آموزش مهارت های رانندگی کلیک کنید


آموزش پارک دوبل کلیک کنید


آموزش دور زدن دو فرمانه و یک فرمانه کلیک کنید

جمعه 94 فروردین 14 , ساعت 4:20 عصر

نمونه سوالات گواهینامه رانندگی و رانندگی,
سوالات آموزش رانندگی,
نمونه سوالات رانندگی,
سوالات آموزش رانندگی رایگان,
سوالات آموزش راهنمایی و رانندگی,

 

از لحظه‌ای که دست روی سوئیچ برده می شود مهارتها هم شروع می‌گردد. سوئیچ دارای سه مرحله اساسی است:

مرحله اول
این مرحله برای آزاد شدن فرمان، رادیو پخش و یا دیگر استفاده‌های جانبی می‌باشد، و به هیچ قسمت از اتومبیل آسیب نمی‌رساند.

مرحله دوم
زمانی که سوئیچ را در مرحله دوم قرارمی دهیم، دستگاههای نشان‌دهنده جلوی چشم راننده چراغ شارژ، و چراغ روغن، نشان‌دهنده آب و بنزین... فعال می‌شوند. دراین مرحله از سوئیچ، موتور هم آماده روشن شدن است.
نکته مهم این که نباید سوئیچ را در این مرحله بیش از چند ثانیه باز نگه داشت. تکرار این عمل پلاتین را معیوب ساخته که بد روشن شدن و یا ریپ زدن موتور را در پی دارد، و درصورت چسبیدن دهانه آن موتور روشن نمی‌شود و یا خاموش می‌شود، درضمن امکان نیم سوز شدن و یا سوختن کویل را دارد.

مرحله سوم
در این حالت، موتور به وسیله استارت روشن می‌شود، اما اگر موتور بد روشنی کرد، باید از استارت زدن ممتد خودداری کرد، در مواقعی پیش می‌آید که خودرو زیاد استارت می‌خورد، زمانی که موتور از نظر سیستم برقی و یا سوخت رسانی تنظیم نباشد یا در اثر تماس آب به هر علتی مثل شستن، معیوب بودن باطری و یا استارت و... این وضعیت پیش می‌آید و موتور زیاد استارت می‌خورد. اما نکته مهم این است که در چنین مواقعی نباید استارت ممتد زد بلکه در هر پنج و یا شش ثانیه‌ که استارت می‌زنیم، سه تا چهار ثانیه مکث کرده و دوباره تکرار کنیم.

چنانچه بطور یکسره استارت بزنیم، به مغزی سوئیچ آسیب رسانده، باطری زودتر تخلیه می شود و استارت گرم شده و قدرت استارت کاهش می‌یابد و اگر هم خیلی داغ شود لحیم‌های آرمیچر می‌ریزد و استارت از کار می‌افتد.

لحظه روشن شدن موتور
از نظرعلمی لحظه مرگ یک موتور مساوی است با لحظه روشن شدن آن، دراین لحظات نباید به موتور گاز داد، ولی اگر برای جلوگیری از خاموش شدن مثلا در زمستان مجبور شویم، درحد سر گاز و به اندازه‌ای که موتور روشن بماند، گاز دهیم؛ اشکالی ندارد.
زیرا وقتی یک موتور خاموش را روشن می‌کنیم، ده الی دوازده ثانیه طول می کشد تا فشار روغن پمپ روغن(اویل پمپ) جهت روغن‌کاری به حد موثر برسد، بنابراین موتور با کاهش روغن روبرو می‌شود و به قطعات حساس و مهم مانند یاتاقان‌ها روغن نمی‌رسد، و موتور خراب می‌شود.

موتور روشن می‌شود
بعد از روشن شدن موتور بایستی به آن اجازه گرم شدن دهیم تا انبساط وانقباض قطعات و روغن‌کاری بدون فشار انجام پذیرد و بعد حرکت نماییم در غیر این صورت قطعات دچار سایش زودرس می‌گردد و روغن آن نیز بر اثر سردی زود لجنی می‌شود و به موتور آسیب می‌رساند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ